Ukryj scroller, aby potem wlaczyc nacisnij przycisk Pokaz/Ukryj scroller
 
   
grave
largo
lento
addagio
andante
moderato
allegro
vivo
presto
wyszalnia.pl
Zmiany, zmiany, zmiany



Przesuwaj ekran

Akord D Dur

nazwy alternatywne:    Ddur    Dmajor
Wariacji 7
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
struny nie uderzać a wręcz tłumić
struny nie uderzać a wręcz tłumić
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
struny nie uderzać a wręcz tłumić
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
Akordy zwykłe
Akordy specjalne
Co to za akord?

E6
A5
D4
g3
b2
e1
Wpisz lub wklej nazwę akordu     

W tym kawałku wystąpiły:

* Takie rzeczy to tylko na wyszalni *
War. 1/7
A 7    ,
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
miejsce naciśnięcia struny
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
miejsce naciśnięcia struny
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 2/7
A 7    ,
struny nie uderzać a wręcz tłumić
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
miejsce naciśnięcia struny
War. 3/7
A 7    ,
struny nie uderzać a wręcz tłumić
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 4/7
A 7    ,
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 5/7
A 7    ,
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 6/7
A 7    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 7/7
A 7    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
War. 1/1
Em/G    ,
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
War. 1/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 2/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
Struna nie naciśnięta lecz brzmiaca
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 3/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
War. 4/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
struny nie uderzać a wręcz tłumić
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
War. 5/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
War. 6/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
miejsce naciśnięcia struny
War. 7/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
War. 8/8
A 9    ,
chwyt Baree, palec wskazujący lewej ręki naciska3 kilka strun
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
miejsce naciśnięcia struny
struny nie uderzać a wręcz tłumić
struny nie uderzać a wręcz tłumić

Akordowa wieża Babel

czyli co musisz wiedzieć; o zapisie akordów.
auto początek poprzedni następny
Akordy

Istnieje wiele sposobów zapisu tego samego akordu.
Ponieważ większość tekstów z akordami tworzą amatorzy jedyną obowiązującą zasadą jest brak zasad. Mimo to jest kilka reguł, które musisz znać i są na tyle universalne, że stosują je wszyscy autorzy.
Nazwa akordu

Nazwę akordu zapisuje się literą określającą tonikę ( najważniejszy dźwięk ) akordu . Te litery to
C   D   E F   G   A   B C.
Pomiędzy dźwiękami E i F oraz B i C są półtony (tzw. naturalne).
Pomiędzy pozostałymi sąsiednimi dźwiękami, na których oparte są akordy, są całe tony.
Przewroty.

Każdy akord można "złapać" na kilka sposobów, te sposoby nazywa się przewrotami lub wariacjami.
Jeśli najniższy dźwięk akordu jest taki jak nazwa literowa akordu (tonika), akord jest w wersji podstawowej. Jeśli najniższy dźwięk akordu nie jest toniką akord jest przewrotem.
Sposoby zapisu dur moll

Major to inaczej Dur lub dur,
Minor to inaczej Moll lub moll.
W większości tabulatur opuszcza się jednak ten skrót . By odróżnić moll od dur stosuje się odpowiednio małą lub dużą literę, czyli:

D - to tonacja Ddur
d - to tonacja Dmoll
Sposoby zapisu dur moll

Równie często dla odróżnienienia dur od moll dodaje się do molowej tonacji małą literę "m".

Czyli:

D - to tonacja Ddur
Dm - to tonacja Dmoll
Sposoby zapisu dur moll

A Major,  A-dur  czy  A  to ten sam akord.
A Minor, Am, A-moll czy a to ten sam akord.
maj

Amaj7
i A7+ to ten sam akord
Ammaj7 Amoll7+ i a7+ to ten sam akord
Skrót maj występujący np. w akordzie Cmaj7 nie oznacza akordu durowego a odnosi się do 7 (septyma zwiększona) oznacza się go często jako C7+
B czy H

W większości tabulatur stosuje się amerykański sposób zapisu a w związku z tym: Nasze H to ich B, a nasze B to w amerykańskim zapisie Bb. Na tej stronie tabulatury pochodzą z różnych źródeł, skrypt obsługuje więc wszystkie sposoby zapisu nawet te uznane za błędne.
Krzyżyk ( # )

Krzyżyk to znak podwyższający tonację akordu o pół tonu.
Czasami zastępuje się go końcówką is dodaną do tonacji.
Fis to tonacja F podwyższona o pół tonu.
Ais to tonacja A podwyższona o pół tonu, ale
Eis to tonacja F bo między E i F jest odległość półtonu..
Bemol ( b )

Bemol to znak obniżający tonację o pół tonu.
Czasami zastępuje się go końcówką es dodaną do tonacji.
Des to tonacja D obniżona o pół tonu.
Uwaga wyjątek:
Es to E obniżone i
As to A obniżone
Akordy specjalne

W grze akordowej często stosuje się akordy wzbogacone dodatkowym dźwiękiem, na którejś ze strun basowych nie należącym do akordu. Na tej stronie nazwano je specjalnymi.
np. akord G/F# to akord G dur z dodatkowym dźwiękiem Fis uzyskanym na strunie E6.




The End

Tagi na stronie

gitara gitarzysta struny chwyty akordy tabulatury transponowanie strojenie kapodaster dźwięk brzmienie śpiewanie wokal tonacja karaoke piosenki utwory płyty cover oryginał lekcja gry nauka tłumaczenie teksty translator wyszukiwarka muzyka grać śpiewać wyszaleć się wyszalnia zagrać impreza klub ćwiczyć koncerty zespoły muzyka płyty mp3 nagłośnienie kluby karaoke zabawa śpiew repertuar bezpłatne free


Redbud Tree - Mark Knopfler

From the album: Privateering



Chords by Pete from Hungary.



Capo 3



Intro:

Bm



VERSE:

Bm A7 G6

Hunted down I came upon

D C Bm

A place of ferns and grass

Bm A7 G6

Gathered to a redbud tree

D C Bm

And now their footsteps pass





VERSE 2:

Bm A7 G6

Where I crouch in dread

D C Bm

Discovery my certain death

Bm A7 G6

Bur leaves reaching for my head

D C Bm

As i suspend my breath





Chorus:

D Em/G B

Redbud tree shelter me shelter me

Em/G A9 B

Redbud tree shelter me shelter me





Solo

Bm A7 G6

D C Bm

Bm A7 G6

D C Bm

D Em/G B

Em/G A9 B

D Em/G B

Em/G A9 B





VERSE 3:

Bm A7 G6

Those days of fear are gone

D C Bm

Yet i am pledged to her

Bm A7 G6

As to my only one

D C Bm

My lovely protector







Chorus:

D Em/G B

Redbud tree shelter me shelter me

Em/G A9 B

Redbud tree shelter me shelter me

D Em/G B

Redbud tree shelter me shelter me

Em/G A9 B

Redbud tree shelter me shelter me



Outro

Bm





Chords:

Em/G [022003]

A7 [x02020]

A9 [x02223]

G6 [320000]

. .
.
Administracja
Szukaj
O nas
Wyszalnia miniaturka